Regulamin MilitaryRP

Playdo

Zarząd sieci
Członek Załogi
Kwiecień 27, 2020
102
8
18
Ignorantia legis non excusat
nieznajomość prawa nie jest usprawiedliwieniem



1. ZASADY GŁÓWNE
1.1 Zakaz:
a) Łamania całego regulaminu MilitaryRP zawartego na tej stronie​
b) RDM i RDA​
c) NLR​
d) Metagaming​
e) FailRP​
f) FearRP​
g) Powergaming​
h) Trollowania​
i) Działania na szkodę serwera​
j) Używania inwektyw w ooc​
k) Reklamowania innej sieci​
l) RDM BOX​
m) LTAP​
n) Void - Unikania kluczowych akcji rp​
o) wykorzystywania exploitów​
p) Chat spam​
r) Self-supply​
s) Nadużywania władzy (mając wysoki stopień)​
t) Random damage​
u) Spamienia granatami​
v) Bezpodstawnego używania granatów​
w) Celebrity name​
x) Stosowania obraźliwych i nieprawidłowych nazw​
y) Używania granatnika i granatnika przeciwpancernego na ludziach (może być używane​
z) Uzurpowania rang, których się nie otrzymało​
1.2 Administracja zastrzega sobie prawo do nadinterpretacji regulaminu
1.3 Menedżerowie mogą nagiąć regulamin przy robieniu eventów
1.4 Kłamanie na AS i marnowanie czasu administratora jest interpretowane jako łamanie regulaminu bądź trollowanie
1.5 Gracze są zobowiązani zgłosić administracji osobę łamiącą regulamin
1.6 Wszelkie poradniki, przewodniki czy inne informacje opublikowane przez opiekuna/ów MilitaryRP są zgodne z regulaminem
1.7 Gracze powinni zachowywać realizm postaw i emocji, podczas misji pełna powaga, odgrywanie bólu itp.
1.8 Niestosowanie się do poleceń przełożonego może być wzięte jako trollowanie (chyba że jest to event lub przełożony jest niekompetentny)
1.9 Menedżer zajmuje się eventami i kadrą IC więc ma nad nią pełną kontrolę, natomiast administracja pilnuje porządku wynikającego z regulaminu
1.10 Zadawanie pytań "kiedy awans" etc. na dłuższą metę mogą być brane jako failrp
1.11 Żołnierze powinni stosować się do poradnika HG-MilitaryRP wydanego przez Playdo ( https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1836875446 )
1.12 Torturowany terrorysta / żołnierz nie może w nieskończoność opierać się torturom
1.13 Kryjówka terrorystów jest ukryta i żaden żołnierz nie ma pojęcia gdzie się znajduje (wyjątek: event)
1.14 Język którym posługują się terroryści na chacie pisanym jest niezrozumiały dla US Army (oprócz military police)
1.15 Serwer skupia się na działaniach US Army, terroryści to dodatek więc narzekanie i propozycje typu: "wyrównanie szans dla terrorystów" nie będzie brane pod uwagę
1.16 Pod nieobecność administracji osoba masowo łamiąca regulamin może zostać ukarana przez graczy np. zamknięcie w więzieniu na wieczność
1.17 Kantyna to strefa ooc (wyjątek: podczas eventu lub alarmu w bazie), spawn rekrutów to strefa ic
1.18 Zabronionym jest strzelanie z karabinu do śmigłowców, można je jedynie zestrzelić za pomocą ręcznego granatnika
1.19 Porwany żołnierz lub terrorysta może być przetrzymywany max. 20 minut, potem musi być np. rozstrzelany. Przesłuchiwany może być przez 10 minut dając maksymalną wartość 30 minut w niewoli
1.20 Zbliżanie się do bazy US Army, nadmierne prowokowanie żołnierzy może doprowadzić do aresztowania a nawet rozstrzelania
1.21 Jeśli się da, akcje RP powinny być odgrywane za pomocą /me
1.22 Aby zapobiec powergaming akcje rp mogą być wspierane za pomocą /roll (ale to strona poszkodowana musi pierwsza rollować)
1.23 Zakaz obejmowania sterów helikoptera/samolotu nie będąc pilotem (wyjątkiem jest event)
1.24 Nikt nie ma prawa "nagle zdezerterować" (wyjątkiem jest event)
1.25 Zabrania się odgrywania osób psychicznie chorych, upośledzonych itp.
1.26 Nieprzemyślany szturm bez taktycznego podejścia to oczywiste FailRP
1.27 Na spawnie rekrutów nie może odbywać się żadna walka zbrojna (wyjątek pkt. 2.18)
1.28 Wyjście podczas aresztu lub przesłuchania jest niedopuszczalne
 
Ostatnia edycja:

Playdo

Zarząd sieci
Członek Załogi
Kwiecień 27, 2020
102
8
18
2. US ARMY
2.1
FailRP, RDM, nieuzasadnione inwektywy, random damage, nadużycie władzy itp. za pozwoleniem administratora (lub w wypadku jego braku) może zostać przeniesione do IC (aresztowanie przez military police)
2.2 Kryteria awansowania spisane są w poradniku napisanym przez Playdo, dlatego też awanse będą przypadały rzadziej / częściej w zależności od żołnierza
2.3 Wygląd żołnierza musi być odpowiedni z resztą wyglądu. Całość umundurowania musi być spójna!
2.4 Bodygroupy muszą stanowić realny osprzęt żołnierza
2.5 Oddziały powinny mieć przydzielone zadania zgodnie z podstawowymi założeniami danego oddziału
2.6 Im wyższy stopień militarny tym większa odpowiedzialność (łatwiej być zdegradowanym)
2.7 Na patrole lądowe może zezwalać SSG+, a na powietrzne TSG, na obydwa patrole może zezwalać WO1+ (pod nieobecność dowódców, o pozwolenie na patrol można pytać na discordzie; pv)
2.8 Patrole mogą być formowane w minimalnie 2 osoby, a maksymalnie w 4 (lub cały oddział za zgodą WO1+)
2.9 Patrole lądowe nie mogą się odbywać na całej mapie i mogą trwać max. 10 minut (chyba że patrol prowadzi 2LT+)
2.10 Patrole powietrzne mogą być na całej mapie
2.11 Atak na wroga może przeprowadzić tylko 2LT+ (chyba że jest to podczas obrony bazy lub własnej)
2.12 Handel lub zaprzyjaźnienie się z przeciwnikiem to FailRP
2.13 Rangi Air Force i US Army pokrywają się dopiero od stopni: LT2+
2.14 Awansowanie żołnierzy ze względu na ooc jest zakazne (np. jest moim kolegą to awans, jest w adminem serwera to lepiej dam mu awans)
2.15 Żołnierze powinni korzystać z pojęć zawartych w poradniku napisanym przez Playdo
2.16 Musisz nadać sobie fikcyjne amerykańskie imię i nazwisko
2.17 Obowiązuje zakaz strzelania do nieuzbrojonych cywili
2.18 Jeżeli rekrut przekroczy poziom zezwoleń może zostać rozstrzelany
2.19 Fortyfikacje Military Police mogą być stawiane poza bazą (lub w bazie za pozwoleniem), po dłuższym czasie muszą być usunięte, fortyfikacje muszą być sensownie usytuowane
2.20 Military Police musi dawać przykład innym oddziałom oraz ma zakaz nadużywania własnych specjalnych uprawnień
2.21 Żołnierz łamiący podstawy dyscypliny w armii musi zostać ukarany przez Military Police
2.22 Military Police może (w skrajnych przypadkach) aresztować niekompetentnych dowódców, ale o ich zachowaniu musi poinformować menedżera (w ooc)
2.23 Prośba o lądowanie/start, patrol, wspracie lub informowanie o ataku, obronie itp. itd. musi być advertowane
2.24 Jako żołnierz musisz współpracować z oddziałem do którego należysz
2.25 Dowódcy mogą stworzyć regulamin swojego oddziału i karać żołnierzy za niestosowanie się do niego, jednakże regulamin ten nie może być abstrakcyjny oraz nie może kolidować z regulaminem ogólnym
2.26 Trenowanie rekrutów bez posiadania roli instructora jest zbronione. Wykorzystywanie rekrutów w misjach również nie jest wskazane
2.27 Dowódcy od stopnia: "Lieutenant Colonel" nie mogą być aresztowani przez Military Police
2.28 Aby móc awansować rangi niższe, musisz osiągnąć stopień 2LT+, natomiast aby móc degradować musisz osiagnąć stopień WO1+
2.29 Bezpodstawne awansowanie lub degradowanie żołnierza może być wzięte w ooc jako failrp bądź metagaming.
2.30 Żołnierz, który osiągnął stopień SGT (lub SSG w Air Force), odpowiada za oddział do którego należy i pod nieobecność wyższych stopni ponosi za niego odpowiedzialność, więc odpowiada za jego dyscyplinę i morale.
2.31 Military Police może aresztować podejrzanego na max. 20 minut (to military police musi odmierzać czas)

3. TERRORYŚCI
3.1 Atak na bazę może odbywać się w grupie min. 2 osobwej i w godzinach: 13:30-14:00, 16:00-16:30, 18:30-19:00, 21:00-21:30, 23:30-00:00
3.2 Atak na bazę może trwać max. 30 minut (aby zapobiec sytuacji że ciągle ktoś przychodzi jako "wsparcie)
3.3 Atak na patrole może odbywać się w pojedynkę i co min. 20 minut
3.4 "Wysadzenie bazy US ARMY" itp. będą brane jako FailRP
3.5 Zabronionym jest atakowanie bazy w momencie gdy trwa trening armii
3.6 Musisz nadać sobie fikcyjne arabskie imię i nazwisko
3.7 Terroryści prowadzą wojnę z US ARMY a nie z cywilami, nie atakuj cywili (możesz się z nimi kontaktować)
3.8 Terroryści nie mogą podszywać się pod cywili gdyż nie pozwala im na to ich uzbrojenie (playermodel itp.), mogą natomiast (jeśli mają dostęp) zmienić pracę na cywila i wtedy kontaktować się z terrorystami
3.9 Rozpoczęcie i zakończenie ataku na bazę musi być advertowane, ale na patrol już nie
3.10 Organizacja terrorystyczna może porwać max. 3 żołnierzy, w odstępie czasowym 2h
3.11 Trenowanie rekrutów us army przez terrorystów lub na terrorystów jest zabronione
3.12 Podczas treningów, odpraw, musztr etc. atakowanie bazy US ARMY jest zakazane

4. INNE
4.1
Nieuczciwe podejście do egzaminu głosowego do administracji pociągnie za sobą konsekwencje
4.2 Próba przekupienia administracji nie skończy się dobrze
4.3 Konstruktywną krytykę na temat serwera nakazuje się pisać do opiekuna na pv (na discord), w przeciwnym razie wypowiedź zostanie usunięta.
4.4 Zaleca się aby każdy żołnierz używał discorda i korzystał ze specjalnie przygotowanego serwera militaryrp
4.5 Dowódcy mogą tworzyć grupy steam ze swoim oddziałem ale mają zakaz tworzenia osobnego serwera discord (na discordzie military mają wszystkie kanały przygotowane)
4.6 W sytuacji awaryjnej menedżerowie mogą zorganizować event zmieniający przebieg kariery ic danego gracza
4.7 Gracz ma obowiązek przed rozpoczęciem rozgrywki po wyborze swojej pracy (specjalizacji) sprawdzić czy umundurowanie z którym się zrespił jest odpowiednie i niezbugowane, w wypadku jeśli byłoby zbugowane lub nieodpowiednie musi je zmienić na adekwatne do realiów zgodnie z pkt. 2.3 i 2.4
 
Ostatnia edycja:
Reactions: Dziubak